Slovensky, Veľkonočné obdobie

Nedeľa Dobrého Pastiera … pre deti

Dnes je štvrtá veľkonočná nedeľa, hovorí sa jej aj Nedeľa Dobrého Pastiera. Ježiš hovorí: “Ja som dobrý pastier! Poznám svoje ovce a moje ovce ma poznajú.”

Ježiš sa o nás stará ako dobrý pastier, vedie nás, pozná nás po mene a miluje nás viac, ako si to dokážeme predstaviť! Skutočne dobrý pastier nedáva svojim ovečkám iba jedlo a vodu. Vie, čo potrebujú: berie ich na najkrajšie a najšťavnatejšie lúky, spieva im… Pozná každú jednu ovečku: tú s tmavou škvrnkou na krku; tú, ktorá nehovorí beeeee, ale baa baa; aj tú malú ovečku, ktorá sa s ním vždy hrá na schovávačku a ktorú musí vždy hľadať…

Ježiš nás pozná po mene. Ježiš nás volá po mene. Nehovorí len: Ahoj všetci, poďte za mnou! Nie! Hovorí: Maťko, Lilly … poď a nasleduj ma! Všetci sme povolaní Ježišom! Povoláva nás k láske! Všetci sme povolaní milovať: byť láskaví, starať sa jeden o druhého, rozdávať radosť, byť trpezliví a pozorní … robiť každý deň veľa veľa skutkov lásky!

A keď zabudneme, alebo keď urobíme chybu, alebo sme unavení a máme zlú náladu … Ježiš nás pozná a vie, čo potrebujeme. Nehnevá sa na nás: zdvihne nás do náručia a objíme nás ako strapaté ovečky. Dáva nám do srdca pokoj, odvahu a lásku a šepká nám do ucha: „Miluj!“ A môžeme začať odznova!

1 thought on “Nedeľa Dobrého Pastiera … pre deti”

Leave a comment